ul. Nowodworskiego 7/3A
89-500 Tuchola


+48 666 555 112

Obsługa urzędów i instytucji państwowych:

Kancelaria świadczy usługi prawne w zakresie kompleksowej obsługi prawnej jednostek samorządu terytorialnego przy uwzględnieniu specyfikacji określonego urzędu.

Świadczenie pomocy prawnej obejmuje pełen zakres profesjonalnych usług prawniczych, tj:
  • sporządzanie opinii prawnych w sprawach pracowniczych,
  • sporządzanie opinii prawnych w sprawach gospodarki komunalnej,
  • sporządzanie opinii prawnych w sprawach ochrony środowiska i odpadów,
  • sporządzanie opinii prawnych w sprawach gospodarki nieruchomościami,
  • sporządzanie opinii prawnych w zakresie prawa budowlanego,
  • sporządzanie opinii prawnych w zakresie prawa podatkowego,
  • doradztwo prawne w zakresie opłat i podatków lokalnych,
  • doradztwo prawne w zakresie zagospodarowania przestrzennego,
  • sporządzanie opinii prawnych w zakresie postępowań administracyjnych i sądowo-administracyjnych,
  • doradztwo prawne w zakresie zamówień publicznych,
  • opiniowanie projektów uchwał rady gminy, miasta, powiatu,
  • opiniowanie projektów uchwał zarządów gminy, miasta, powiatu,
  • sporządzanie projektów aktów prawnych oraz decyzji administracyjnych,
  • opiniowanie aktów wewnętrznego kierownictwa,
  • opiniowanie projektów umów oraz porozumień,
  • obsługa sesji organów uchwałodawczych,
  • obsługa gminnych jednostek organizacyjnych – szkół, zakładów komunalnych, ośrodków pomocy społecznej.

Kancelaria świadczy również usługi w zakresie reprezentacji jednostek samorządu terytorialnego w postępowaniach sądowych, administracyjnych i sądowo–administracyjnych, w szczególności w sprawach z zakresu prawa pracy, w procesach odszkodowawczych oraz procesach związanych z nieruchomościami.

Kancelaria przywiązuje dużą uwagę do częstych kontaktów z obsługiwanym urzędem oraz wyczerpującego informowania go o przebiegu postępowania i wnoszonych pismach procesowych, w tym również o projektach takich pism.

Obsługa odbywa się w różnych formach organizacyjno–technicznych dopasowanych do indywidualnych potrzeb i wymagań danego urzędu. Może być realizowana poprzez:
  • osobistą obecność adwokata w urzędzie,
  • udzielanie porad i opinii prawnych poprzez nowoczesne formy komunikacji (np. droga poczty elektronicznej, rozmowa telefoniczna, fax, komunikatory elektroniczne).
Powrót do strony głównej